Vad kan vi hjälpa dig med?
Kontakta oss
Vanliga frågor
Här har vi samlat några vanliga frågor och svar om ICA Försäkring. Hittar du inte svaret på din fråga kan du gå vidare till alla frågor och svar.
Du ansöker enklast om autogiro med Mobilt BankID här.
Saknar du Mobilt BankID hittar du en blankett via samma länk som du kan skriva ut, fylla i och skicka in till oss.
Du kan läsa om hur servicekortet fungerar och ladda ner det här:
Servicekort – ditt resebevis vid utlandsresa
Glöm inte att fylla i det inför resan!
Blir din ansökan godkänd direkt får du en bekräftelse på det via e-post, och ett försäkringsbrev några dagar senare.
Ibland behöver vi gå igenom din ansökan ytterligare och då kan det dröja något innan ditt barns försäkring börjar gälla. Vi kan också behöva begära in journalkopior för ditt barn, och i så fall hör vi av oss.
Vill du veta hur det går med din ansökan är du välkommen att höra av dig till oss på barnforsakring@ica.se.
Du behöver inte ha ett ICA-kort eller vara stammis på ICA för att köpa en försäkring hos oss. Om du däremot vill ha bonus på försäkringskostnaden eller har tre försäkringar eller fler och kan få samlingsbonus behöver du vara stammis. Inte stammis idag? Det ordnar du enkelt och kostnadsfritt.
Ja! Du kan antingen ringa oss 033-47 47 90, vardagar 08:00 - 17:30, eller gå in på Mina sidor och ändra i din försäkring där.
Genvägar
Om du inte är nöjd
Du som kund är viktig för oss. Vi är därför måna om din feedback och de synpunkter du har på vår hantering av ditt ärende. Om du inte är nöjd finns flera sätt du kan framföra klagomål eller överklaga beslut.
Servicekort till resan
Om du eller någon i familjen skulle behöva söka vård på utlandssemestern kan du behöva visa upp ett servicekort. Det fungerar som intyg på att du har en försäkring med reseskydd.
Är du rätt försäkrad?
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss och ser till att du är rätt försäkrad till rätt pris.