Skadeanmälan för låneskydd

Här anmäler du enkelt skador som gäller låneskydd, både för bolån och för privatlån hos ICA Banken.

Om något har hänt

Här gör du skadeanmälan för allt kring både bolåneskydd och låneskydd för privatlån hos ICA Banken. Det kan till exempel handla om att du blivit av med jobbet eller inte kan arbeta av någon anledning.

Har du både låneskydd och bolåneskydd behöver du bara göra en skadeanmälan här.

Om du blivit arbetslös

Om du har blivit ofrivilligt arbetslös anmäler du det här.

Om du inte kan arbeta

Om du blivit sjuk eller skadad så att du inte kan arbeta, gör du skadeanmälan här.

Om någon har gått bort

Om din närstående har gått bort fyller du i en blankett och mejlar eller postar den till oss. Du kan när som helst ringa oss på 033-47 47 90 om du behöver hjälp eller har funderingar.

Kontaktuppgifter

E-post:
civilskador@ica.se

Postadress:
ICA Försäkring AB
R122 Fack 221002
Kundnummer 20666496
110 56 Stockholm

Behöver du hjälp?

Om du har frågor eller funderingar, ring oss på 033-47 47 90, vardagar 08:00 - 17:30 så hjälper vi dig.

Tjej står bredvid övergårsställe och tittar ner i telefonen. Hon drar handen genom håret och kan uppfattas koncentrerad.

Stödsamtal via BlueCall

Du som är försäkrad med någon av våra försäkringar har tillgång till stödsamtal via BlueCall. I deras app kan du chatta eller prata med en av deras terapeuter, helt anonymt.

Läs mer om samtalsstödet

Efterlevnadsguiden: till dig som förlorat någon

När någon har gått bort kan det vara svårt att veta vad nästa steg är. Efterlevnadsguiden är ett samarbete mellan Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan för att göra det enklare för dig som har förlorat någon.

Till Efterlevnadsguiden

Nästa steg

Här kan du se hur ett normalt skadeärende går till. Givetvis kan det skilja sig åt från fall till fall hur vi utreder skadan och hur lång tid det tar.   

  1. Du anmäler skadan till oss.

  2. Ett ärende registreras och du får information senast nästa dag om att vi fått din anmälan. En handläggare tilldelas.

  3. Inom en vecka går handläggaren igenom din anmälan och ser om allt som vi behöver för vår bedömning finns, annars kontaktar vi dig.

  4. När vi har allt för att kunna göra en bedömning får du ett beslut.