Anmäla stöld eller skada på föremål
Har du till exempel skadat klockan, eller har din väska blivit stulen? Anmäl skada eller stöld av lös egendom här.
En olycka händer lätt och vi ska försöka hjälpa dig så snabbt som möjligt om den är framme. Försäkringen gäller för de flesta lösa föremål som du äger. Så om din klocka får ett slag så att glaset spricker eller om din väska blir stulen, kan du anmäla din skada här.
Tänk på
Vid stöld eller förlust av föremål ska du gör en polisanmälan.
Leta fram inköpskvitto, orderbekräftelse eller garantibevis. Vi behöver veta inköpsdatum, pris och var du har köpt det som du ska anmäla till oss.
Om din anmälan häller ett skadat föremål, fotografera skadan ur olika vinklar och bifoga bilderna i din skadeanmälan.
Kasta inte bort det skadade föremålet förrän du kommit överens med oss om det. Vi kan behöva få föremålet skickat till oss.
5 tips som hjälper dig få tillbaka stulna saker.
Läs mer om hur du kan öka möjligheten för att få tillbaka stulna prylar.
Nästa steg
På ICA Försäkring vill vi hjälpa dig så fort som möjligt när du hamnar i en svår situation. Här kan du se hur ett normalt skadeärende går till. Givetvis kan det skilja sig åt från fall till fall hur vi utreder skadan och hur lång tid det tar.
Du anmäler skadan till oss.
Ett ärende registreras och du får besked senast nästa arbetsdag om att vi mottagit din anmälan. En handläggare tilldelas.
Inom en vecka går handläggaren igenom din anmälan och ser om allt som vi behöver för vår bedömning finns, annars kontaktar vi dig angående kompletteringar.
När vi har allt för att kunna göra en bedömning och värdera dina saker skickar vi ett beslut till dig.
Om vi ska betala ut ersättning gör vi det samtidigt som beslutet skickas. Om vi inte har fått ditt kontonummer ber vi dig skicka in det till oss.
När utbetalningen är klar avslutas ärendet hos oss.