Frågor och svar
Här hittar du vanliga frågor och svar om bland annat betalning, Mina sidor och mer.
Frågor & svar – Bli kund
Blir din ansökan godkänd direkt får du en bekräftelse på det via e-post, och ett försäkringsbrev några dagar senare.
Ibland behöver vi gå igenom din ansökan ytterligare och då kan det dröja något innan ditt barns försäkring börjar gälla. Vi kan också behöva begära in journalkopior för ditt barn, och i så fall hör vi av oss.
Vill du veta hur det går med din ansökan är du välkommen att höra av dig till oss på barnforsakring@ica.se.
När du tecknar försäkring hos oss ska du få en bekräftelse via e-post. Efter några dagar får du också en bekräftelse via post, eller Kivra om du är ansluten dit.
Saknar du bekräftelse på din tecknade försäkring är det viktigt att du hör av dig till oss så att vi kan säkerställa att allt är i sin ordning.
Du når oss vardagar 08.00–17.30 på nummer 033-47 47 90.
Du behöver inte ha ett ICA-kort eller vara stammis på ICA för att köpa en försäkring hos oss. Om du däremot vill ha bonus på försäkringskostnaden eller har tre försäkringar eller fler och kan få samlingsbonus behöver du vara stammis. Inte stammis idag? Det ordnar du enkelt och kostnadsfritt.
Har du fyllt i och skickat in en uppsägningsfullmakt till oss i samband med att du tecknat din försäkring, säger vi upp din gamla försäkring åt dig. Det gör vi ungefär 14 dagar innan din försäkring hos oss börjar gälla.
Är du osäker på om du fyllt i en fullmakt kan du höra av dig till oss på forsakring@ica.se eller telefon 033-47 47 90 vardagar 08.00–17.30.